Σχοινίας

Παραλία Σχοινιά

Το Παλιό πεδίο βολής στην παραλία του Σχοινιά στον Μαραθώνα.

1244_1 1244_2 1244_3 1244_4 1244_5 1244_6 1244_7

Φωτογραφίες Ν.Μοναστηριώτης

Μακάρια Πηγή

Στον δρόμο από τον Μαραθώνα προς το Κάτω Σούλι στην Μακάρια Πηγή υπάρχει αυτό το πολυβολείο.

1214_1 1214_2

Φωτογραφίες Κ.Μιχαήλ

Advertisements

One Reply to “Σχοινίας”

  1. Το πολυβολείο πλάϊ στη Μακαρία Πηγή στο δρόμο προς Κάτω Σούλι κατασκευάστηκε παράλληλα με την ανέγερση του αντλιοστασίου της Εταιρείας υδάτων από το οποίο αντλούνταν νερό για εμπλουτισμό της λίμνης του Μαραθώνα για προστασία του (με την αύξηση του πληθυσμού της πρωτεύουσας μετά το Β’ Π.Π. και αύξηση του πληθυσμού της περιοχής της πρωτεύουσας και μια σειρά ετών χωρίς βροχές αναζητήθηκαν πηγές νερών, μία απ’αυτές ήταν στο Κάτω Σούλι, το νερό όμως ήταν υφάλμυρο και καθώς αναμιγνύονταν με το λίγο νερό της τεχνιτής λίμνης άλλαζαν τη γεύση του ποσίμου νερού που έπιναν οι κάταναλωτές της πρωτεύουσας). Τα έργα είχαν αρχίσει πριν το τέλος του Εμφυλίου Πολέμου και ήταν απαραίτητο να υπάρχει ένοπλη προστασία όπως υπαγόρευαν οι σχετικές αποφάσεις του Γενικού Επιτελείου Στρατού. Σε κοντινή απόσταση υπάρχουν κτιριακές εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν από το Γ.Ε.Σ. τα μέσα του 1950 και για πολλά χρόνια στάθμευε κλιμάκιο του πυροβολικού το οποίο εκτελούσε δοκιμαστικές βολές με πυροβόλα για να γίνεται έλεγχος της ποιότητας των βλημάτων που παρελάμβανε ο Στρατός από το Καλικοποιείο. Περί το τέλος του 1980 εγκατελείφθηκαν οι εγκαταστάσεις και παραδόθηκαν προς χρήση από το Δήμο Μαραθώνα σαν αμαξοστάσιο για τα οχήματα του Δήμου. Στην παραλία υπάρχουν εγκαταστάσεις τις οποίες κατασκεύασε στη διάρκεια του Εμφυλίου η Πολεμική Αεροπορία (Ε.Β.Α. τότε) για να γίνεται εκπαίδευση των πιλότων και των Ικάρων στη βολή από αέρος και στον βομβαρδισμό στόχων στη θάλασσα. Διακρίνεται ο πύργος ελέγχου και οι εγκαταστάσεις στρατωνισμού των σμηνιτών και υπαξιωματικών που επάνδρωναν τον πύργο ελέγχου από τον οποίο γινόταν ο συντονισμός για τις βολές των εκπαιδευομένων χειριστών της Ε.Β.Α. και των Ικάρων οι οποίοι επέβαιναν σε αεροσκάφη Σπίτφάϊρ, Χέλντάϊβερ, Χάρβαρντ, στην αρχή και μετά σε αεριωθούμενα Τ-33, F-84 και F-86. Οι πολυβολισμοί και οι βολές των ρουκετών γινόταν με κάθετο εφόρμηση, με βύθιση από ύψος κάτω των 800 μέτρων με έναρξη πάνω από το δρόμο Μαραθώνα – Κάτω Σουλίου περίπου από τη διαστάυρωση με το δρόμο που οδηγεί στο Κοπηλατοδρόμειο. Μετά τον πολυβολισμό γινόταν απότομη άνοδος ανάκτησης ύψους και αναμονή της επόμενης σειράς για βολή που όριζε ο πύργος ελέγχου. Μετά από μερικές βυθίσεις τα Α/Φ επέστρεφαν στην Ελευσίνα και Τατόϊ αντίστοιχα, για ανεφοδιασμό σε καύσιμα, λιπαντικά, πυρομαχικά και φίλμ του φωτοπολυβόλου και αλλαγή εκπαιδευομένων. Η εκπαίδευση σε βομβαρδισμό γινόταν σε πλωτό στόχο που ήταν αγκυροβολιμένος στη θάλασσα του κόλπου του Μαραθώνα περί τα 250-300 μέτρα από τη ακτή με ελαφρά βύθιση πάνω από το στόχο. Η περιοχή εποπτεύονταν από ομάδα σμηνιτών οι οποίοι δεν επέτρεπαν στη διάρκεια των βολών την προσέγγυση της περιοχής του Πεδίου βολής και από πλεούμενο για να μην πλησιάζουν πλωτά στον κόλπο του Μαραθώνα. Στις δεκαετίες του ’70 και ’80 από τον χώρο της βολής γινόταν δοκιμαστικές βολές με αληθινά πυρά για δοκιμή πυρομαχικών του Καλικοποιείου.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s